Balandžio 23 d. „Diemedžio“ ugdymo centro auklėtojai organizavo metodinę dieną „Mokomės ir kuriame su STEAM“. Renginyje dalyvavo Šilutės Martyno Jankaus pagrindinės mokyklos pradinių klasių pedagogai, kurie bendradarbiaudami su „Diemedžio“ ugdymo centro auklėtojais, plėtė savo profesines žinias STEAM ugdymo srityje.
Šis bendradarbiavimo renginys buvo skirtas dalintis patirtimi, stiprinti tarpinstitucinį bendradarbiavimą ir ieškoti kūrybiškų sprendimų, kaip STEAM metodiką integruoti į kasdienį ugdymo procesą tiek pradinėse klasėse, tiek specialiajame ugdyme.
Metodinė diena prasidėjo jaukioje ir kūrybiškumą skatinančioje aplinkoje tradicinių amatų centre Švėkšnoje, kur pedagogai dalyvavo edukacinėje veikloje „Molio paslaptys“.
Užsiėmimo metu visi turėjo galimybę ne tik susipažinti su molio savybėmis ir lipdymo technikomis, bet ir patys praktiškai išbandyti šį amatą, sukurdami po unikalų, širdžiai mielą kūrinį. Kūrybinė veikla tapo puikiu būdu atsipalaiduoti, pasinerti į meninį procesą bei pajusti, kiek daug džiaugsmo ir vertės slypi rankų darbo kūryboje. Ši edukacija ne tik paskatino pedagogų kūrybiškumą ir saviraišką, bet ir priminė apie meninės veiklos svarbą ugdymo procese, ypač integruojant STEAM metodiką.
Vėliau pedagogai sugrįžo į „Diemedžio“ ugdymo centrą, kur buvo pristatyti trys žodiniai pranešimai. Šilutės Martyno Jankaus pagrindinės mokyklos pradinių klasių vyr. mokytoja Jūratė Jasaitienė pristatė pranešimą „STEAM gali tapti neatsiejama pirmokų mokymosi dalimi“ ir pasidalijo, kaip per patyriminį mokymą ir tyrinėjimą net pirmokai gali aktyviai įsitraukti į įvairias STEAM veiklas. Taip pat buvo pristatytas žodinis pranešimas „Auginame pelėsį“, kurio metu Jankaus pagrindinės mokyklos pradinių klasių mokytoja Jolita Lileikienė pasidalijo, kaip ši veikla gali būti puiki priemonė integruoti gamtos mokslų tyrimus į pradinių klasių ugdymą, skatindama mokinių smalsumą, stebėjimo įgūdžius ir mokymąsi per patirtį. „Diemedžio“ ugdymo centro auklėtoja metodininkė Vilma Uselienė skaitė žodinį pranešimą „STEAM veiklų integravimas auklėtojo veikloje ir jų įtaka mokinių kritiniam mąstymui bei kūrybiškumo lavinimui“, pasidalindama pavyzdžiais iš savo praktikos, kaip kūrybiškos ir tyrinėjimu grįstos veiklos prisideda prie vaikų pažintinės, emocinės bei socialinės raidos, ypač specialiojo ugdymo kontekste.
Metodinė diena buvo turininga, įkvepianti ir pilna prasmingų diskusijų. Tai dar kartą įrodė, kad STEAM metodų integracija į ugdymą- ne tik aktuali, bet ir būtina siekiant šiuolaikiško, įtraukiančio ir visapusiškai ugdančio mokymo(-si).
Daiva Budvytienė, Vilma Uselienė
„Diemedžio“ ugdymo centro auklėtojos metodininkės