+370 441 76 244

info@sptsilute.lt

Search
Close this search box.

ERASMUS+ stažuotės Italijoje patirties sklaida

Spalio 14 dieną Šilutės Pamario progimnazijoje pradinių klasių anglų kalbos mokytoja ekspertė Iveta Ambrulaitienė ir pradinio ugdymo mokytoja ekspertė Dalia Elena Solovjovienė dalijosi stažuotės Italijoje patirtimi. Tema – įtraukusis ugdymas, sėkmių istorijos.

Aptarėme „Universalaus dizaino“ principą, praktiškai išbandėme priemones, kurios galėtų padėti  mokiniams priimti sprendimus veiklose, kai jie yra laimingi, liūdni, pikti, nuobodžiaujantys ar nusivylę. Pagrindinis mokytojo vaidmuo tokio ugdymo procese – užtikrinti, kad kiekvienas mokinys surastų lengviausią ir jam geriausiai suprantamą kelią atlikti paskirtas užduotis, suteikti jiems efektyviausią pagalbą reikiamu momentu.

Išbandėme dar mažai naudojamus, šiuolaikinius informacijos pristatymo būdus, kurie leidžia mokytojui ne tik objektyviau įvertinti mokinio medžiagos įsisavinimą, bet taip pat stebėti, kurie jų yra priimtini mokiniui.

Kokios emocijos mokinius skatina vienaip ar kitaip elgtis, pedagogės pademonstravo praktinėje užduotyje „Mano emocijos“. Susitikimo dalyvės piešė, tyrinėjo „Emocijų ir savireguliacijos ratą“ (pagal Plutchik’s Wheel of Emotions) ir aiškinosi, kaip ugdyti socialinę emocinę ir sveikos gyvensenos kompetenciją (asmens savimonė ir savitvarda, socialinis sąmoningumas, tarpusavio santykių kūrimo gebėjimai, atsakingas sprendimų priėmimas ir asmens rūpinimasis fizine ir psichine sveikata).

Gvildenome „lauko“ klasės idėjas, siūlymus paprastai panaudoti pamokose tai, kas visai šalia mūsų, o praktinėje užduotyje „Nuo artimo prie tolimo“  pasidalinome patirtimi apie mokymą(si) per judesį ir žaidimą.

Žaidėme „Bingo“, „Jei pagaučiau aitvarą, paprašyčiau 3 dalykų. Kodėl?“, kurių  esmė – padėti mokiniams pažinti vieni kitus, sukaupti drąsos, atskleisti savo emocijas bei pomėgius.

Diskusijoje nusprendėme, jog mokinių ugdyme svarbu – bendradarbiavimas, darbas komandoje su tėvais ir specialistais. Tėvai geriausiai pažįsta savo vaikus, todėl jie labiausiai gali padėti mokytojui rasti tinkamiausius pagalbos mokiniui būdus.

Iveta Ambrulaitienė
Šilutės Pamario progimnazijos anglų kalbos mokytoja ekspertė,

Dalia Elena Solovjovienė
Šilutės Pamario progimnazijos pradinio ugdymo mokytoja ekspertė