+370 441 76 244

info@sptsilute.lt

Search
Close this search box.

Mokinio padėjėjo pasirengimas optimizuoti elgesio ar/ir emocijų sutrikimų, turinčių mokinių ugdymo(si) sąlygas

Rugsėjo 16-17 dienomis Švėkšnos „Diemedžio“ ugdymo centre įvyko nuotoliniai 10 val. mokymai „Mokinio padėjėjo pasirengimas optimizuoti elgesio ar/ir emocijų sutrikimų, turinčių mokinių ugdymo(si) sąlygas“.  Programos rengėjos: Aurelija Kasparavičienė, Švietimo pagalbos ir konsultavimo skyriaus vedėja, Aldona Giržadienė ir Asta Lukauskienė, psichologės.

Mokinių, turinčių elgesio ar/ir emocijų sunkumų arba sutrikimų, ugdymo sėkmę įtraukiojo ugdymo kontekste lemia visos švietimo sistemos pasirengimas užtikrinti kokybišką ugdymą bei paslaugas, kiekvieno besimokančiojo individualius poreikius atitinkančių sąlygų sukūrimas bendrajame ugdyme, mokiniams koordinuotos pagalbos teikimas, mokytojo ir mokinio padėjėjų profesionalumas ir pozityvus požiūris į elgesio ar/ir emocijų sunkumų arba sutrikimų turinčius mokinius. Todėl išskirtinis dėmesys turi būti skiriamas arčiausiai mokinio esančiam ir kasdieninėse veiklose lydinčiam – mokinio padėjėjui ir jo tinkamam pasirengimui padėti mokytojui optimizuoti specialiųjų poreikių mokinių ugdymo(si) sąlygas.

Programa yra tikslingai skirta bendrojo lavinimo mokyklose dirbantiems mokinio padėjėjams ir siekiantiems įgyti naujų žinių, gebėjimų ir įrankių dirbant su elgesio ar/ir emocijų sunkumų arba sutrikimų turinčiais mokiniais. Mokymų metu buvo aptarti elgesio ar/ir emocijų  sutrikimų turinčių mokinių raidos, mokymo(si) ypatumai, vaidmenys, galimybės ir kliūtys, su kuriomis susiduria mokytojų padėjėjai bei komandinio darbo svarba.

Programa padeda mokinio padėjėjams tobulinti jau turimus ir iš(si)ugdyti naujų sunkumų įveikimo gebėjimus, plėtoti socialinę kompetenciją, stiprinant psichologinį mokinio padėjėjų atsparumą bei silpninant galimą neigiamą socialinės aplinkos poveikį. Mokinio padėjėjai darbe neretai patiria stresą, būdingi „perdegimo“ sindromo atvejai, kuriuos sukelia sudėtingi ryšiai ir sąveika su ugdytiniais, jų tėvais bei kolegomis.  Todėl svarbu mokytis atpažinti požymius, įvardinti juos, išmokti tinkamai suvaldyti stresinę situaciją ir sumažinti stresą, taikyti streso įveikos, atsipalaidavimo ir nusiraminimo metodus.

Aurelija Kasparavičienė
„Diemedžio“ ugdymo centro
Švietimo pagalbos ir konsultavimo skyriaus vedėja