Rugsėjo 16-17 dienomis mokytojų padėjėjams organizuojami nuotoliniai mokymai „Mokinio padėjėjo pasirengimas optimizuoti elgesio ar/ir emocijų sutrikimų, turinčių mokinių ugdymo(si) sąlygas“. Mokymų tikslas – plėtoti mokinio padėjėjo žinias ir gebėjimus darbui su elgesio ar/ir emocijų sutrikimų, turinčiais mokiniais. Norintys į juos patekti mokinio padėjėjai iki rugsėjo 14 d. turėtų užsiregistruoti semiplius.lt sistemoje. Užsiregistravusiųjų el. pašto adresu bus išsiunčiamas prisijungimo slaptažodis.
Mokymus ves lektorės: psichologės Aldona Giržadienė, Asta Lukauskienė, Milda Mockienė, socialinė pedagogė Simona Martišienė.
Mokinių, turinčių elgesio ar/ir emocijų sunkumų arba sutrikimų, ugdymo sėkmę įtraukiojo ugdymo kontekste lemia visos švietimo sistemos pasirengimas užtikrinti kokybišką ugdymą bei paslaugas, kiekvieno besimokančiojo individualius poreikius atitinkančių sąlygų sukūrimas bendrajame ugdyme, mokiniams koordinuotos pagalbos teikimas, mokytojo ir mokytojo padėjėjų profesionalumas ir pozityvus požiūris į elgesio ar/ir emocijų sunkumų arba sutrikimų turinčius mokinius. Todėl išskirtinis dėmesys turi būti skiriamas arčiausiai mokinio esančiam ir kasdieninėse veiklose lydinčiam mokinio padėjėjui ir jo tinkamam pasirengimui padėti mokytojui optimizuoti specialiųjų poreikių mokinių ugdymo(si) sąlygas.
Programa yra tikslingai skirta bendrojo lavinimo mokyklose dirbantiems mokinio padėjėjams ir siekiantiems įgyti naujų žinių, gebėjimų ir įrankių dirbant su elgesio ar/ir emocijų sunkumų arba sutrikimų turinčiais mokiniais. Mokymų metu bus aptarti elgesio ar/ir emocijų sutrikimų turinčių mokinių raidos, mokymo(si) ypatumai, vaidmenys, galimybės ir kliūtys, su kuriomis susiduria mokytojų padėjėjai bei komandinio darbo svarba.
Programa padeda mokinio padėjėjams tobulinti jau turimus ir iš(si)ugdyti naujų sunkumų įveikimo gebėjimus, plėtoti socialinę kompetenciją, stiprinant psichologinį mokytojų padėjėjų atsparumą bei silpninant galimą neigiamą socialinės aplinkos poveikį. Mokinio padėjėjai darbe neretai patiria stresą, būdingi „perdegimo“ sindromo atvejai, kuriuos sukelia sudėtingi ryšiai ir sąveika su ugdytiniais, jų tėvais bei kolegomis. Todėl svarbu mokytis atpažinti požymius, įvardinti juos, išmokti tinkamai suvaldyti stresinę situaciją ir sumažinti stresą, taikyti streso įveikos, atsipalaidavimo ir nusiraminimo metodus.
Programos trukmė 10 val. (7 val. – teorija, 2 val. – praktika, 1 val. – savarankiškas darbas). Programą sudaro III moduliai:
1 modulis: Elgesio ar/ir emocijų sutrikimų, sunkumų samprata bei požymiai. Šiame modulyje aptariama vaikų elgesio ar/ir emocinių sutrikimų samprata, raidos ypatumai. Ugdomojo, korekcinio darbo gairės.
2 modulis: Komandinio darbo svarba, tarpusavio pagalba ir bendravimo strategijos. Modulyje pateikiami komandinio darbo principai: bendradarbiavimas ir tarpusavio pagalba, vaidmenų pasiskirstymas.
3 modulis: Streso ir perdegimo požymių atpažinimas, pagalbos galimybės. Modulis skirtas mokinio padėjėjų psichinės sveikatos stiprinimui, atsipalaidavimui, streso įveikai.
Aurelija Kasparavičienė
„Diemedžio“ ugdymo centro
Švietimo pagalbos ir konsultavimo skyriaus vedėja
Asociatyvi nuotr.