Birželio 4 d. rajono ikimokyklinio ugdymo vadovai, pavaduotojai ugdymui, mokytojai pagal programą „Ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo kryptingumas, integralumas, veiksminga ugdymosi sąveika ir kokybė atnaujinto ugdymo turinio programų kontekste“ dalyvavo išvykoje „Edukacinių erdvių kūrimas taikant STEAM ugdymo strategiją Vilniaus lopšelyje-darželyje „Jurginėlis“.
Aplankėme Vilniaus lopšelį-darželį „Jurginėlis“, susipažinome su edukacinėmis darželio aplinkomis – ryškiaspalviais lauko nameliais su žaidimo aikštelėmis, lauko kupolu, lauko stendais, spalvinga liejamos dangos lauko aikštele vaikų žaidimams.
Su kūrybinėmis veiklomis mus supažindino įstaigos direktorius Sergejus Neifachas, čia dirbantys fizikas Leonas Kleniauskas, biologė Rūta Kurilaitė. Anot lopšelio-darželio „Jurginėlis“ direktoriaus, VU ugdymo mokslų instituto dėstytojo Sergejaus Neifacho, ugdymo priemonių nereikia daug – pradėti reikia nuo idėjų ir geriau susipažinti su 5 temomis, bet išsamiau, o ne su daugybe, bet paviršutiniškai. Ir lėtai nereiškia, kad blogai, galbūt tai kaip tik yra detaliau, išsamiau, visiems aišku.
Leonas Kleniauskas demonstravo mums drauge su vaikais pasigamintus daugybę veikiančių modelių, padedančių vaikams suprasti vėjo, vandens, šilumos, suspausto oro energijos panaudojimą. Pamatėme tikrą kūrybinį STEAMą vaikų kasdienybėje: pačių pasigamintos judančios įvairios ratuotos priemonės, iš popieriaus ir varžtų sukurtos tilto, namų, vėjo jėgainių ir kt. konstrukcijos be klijų. Stebino fiziko išradingumas, derinamas su paprastumu: sukuriami modeliai iš paprasčiausių buities reikmenų, pvz. vėjo jėgainės sparnai iš plastmasinių maisto indelių, atitinkama kryptimi suveržtų ir besisukančių su ašimi, uždėta ant lego konstruktoriaus kaladėlių.
Su Arkties, Antarkties klimatu ir augmenija, ledynmečiu, saulės sistema vaikai susipažįsta vadovaujant biologijos mokytojai Rūtai Kurilaitei kurdami iš paprasčiausių turimų medžiagų „gyvus“ stendus.
Daugybėje konstravimo elementų vaikai nepasimeta, nes kiekvienas pagal schemą užsiėmimo pabaigoje tvarkingai sudeda mokomają medžiagą atgal į dėžutes.
Puikios veiklos, įgyvendinamos nuo idėjos iki produkto paprasčiausiomis priemonėmis. Išmanieji marškinėliai, robotukai „Foton“, 3D pieštukai ir kitos išmaniosios priemonės ugdymui naudojamos taip pat, gavome daug nuorodų, kur įsigyti ugdymo priemonių.
Ačiū „Jurginėlio“ kolektyvui, pasidalijusiam kolegialiąja patirtimi.
Rasa Gailiuvienė
Šilutės lopšelio-darželio „Pušelė“ direktoriaus pavaduotoja ugdymui