+370 441 76 244

info@sptsilute.lt

Search
Close this search box.

Patirtis parodoje Londone „BETT – 2024“ – su EdTech technologijų panaudojimu švietime

Lietuvos Nacionalinė švietimo agentūra, įgyvendindama projektą „Skaitmeninė švietimo transformacija („EdTech“)“, organizavo 9 stažuotes į įvairias užsienio šalis. Stažuočių siekis – iš arti susipažinti su sėkmingiausiais „EdTech“ centrais bei inovatyviomis mokyklomis Europos ir pasaulio valstybėse, pasisemti įkvėpimo savo pamokoms, paskaitoms ir užmegzti naujas tarptautines profesines draugystes.

2024 m. sausio 23–26 d. Londone vyko kasmetinė Britų švietimo ir mokymo technologijų paroda BETT (British Education and Training Technology). Paroda vyko ExCeL London parodų centre. 

„EdTech“ (švietimo technologijos) – tai yra kompiuterių, programinės įrangos ir švietimo teorijų ir praktikos derinys, kuris padeda palengvinti mokymąsi. Kai kalbama apie ,,EdTech“ priemonę, tai dažniausiai reiškia apie įmonių inovatyviausius produktus, kurios kuria švietimo technologijas.

„EdTech Lietuva“ yra iniciatyva, skirta Lietuvos švietimo sektoriui ir siekianti padaryti  Lietuvos švietimo sistemą pažangiausia ir inovatyviausia Europoje.  „Bett – 2024” parodoje buvo pristatomos inovatyvios informacinių technologijų priemonės, skirtos švietimui, dalijamasi gerąja darbo patirtimi, vyko edukaciniai renginiai, paskaitos, diskusijos bei laboratoriniai pristatymai. Itin daug dėmesio skirta sensorinėms, komunikacinėms, socialinių įgūdžių ugdymo priemonėms įvairiapusių raidos sutrikimų turintiems vaikams. Pedagogai turėjo puikią galimybę išgirsti naujų idėjų iš žymiausių edukacinės srities ekspertų, pamatyti ir praktiškai išbandyti inovatyvias mokymo(si) priemones, įrankius ir sprendimus, kurie gali padėti pagerinti mokymosi procesą.

Seminarų metu buvo galima susipažinti su edukacinėmis naujovėmis pradinių klasių mokiniams, interaktyviais ekranais ir grindimis, virtualiosios realybės akiniais, naujausiomis IT mokymo priemonėmis, jų ypatumais. Taip pat buvo pristatomos idėjos ir priemonės, padedančios personalizuoti kiekvieno vaiko mokymąsi ir skatinančios jį maksimaliai išnaudoti.

BETT parodoje buvo pristatomi dirbtinio intelekto  (DI) turinio kūrimo įrankiai, kurie keičia požiūrį į ugdymo turinio planavimą ir kūrimą ir gali būti naudingi mokytojams ir kitiems ugdymo specialistams, kaip pagalbinė priemonė, ir galinti padėti sukurti ugdymo turinį, kuris būtų pritaikytas mokinių poreikiams ir gebėjimams.

Tačiau, kokie bebūtų inovatyvūs DI sprendimai, jie negali pakeisti kūrybingo mokytojo ar mokinio, kuris gali mąstyti ir dėstyti tai, kas neįeina į vadovėlio algoritmą. Dirbtinis intelektas iš esmės veikia pagal vadovėlio algoritmą, o kūrybingo mokytojo intelektas išeina anapus užduotų galimybių ir gali taip interpretuoti faktus, atsakydamas į mokinio klausimą, kaip neparašyta vadovėlyje.

Paroda parodė, jog turinio kūrimo įrankiai su dirbtiniu intelektu yra turinio rinkodaros pasaulio dabartis ir ateitis bei suteikė galimybę daugiau sužinoti apie informacinių technologijų panaudojimą švietime, susipažinti su naujausiomis švietimo technologijomis, išbandyti jas praktiškai ir sužinoti, kaip jas pritaikyti mokymosi procese.

Dalia Elena Solovjovienė,
Šilutės Pamario progimnazijos, pradinių klasių mokytoja ekspertė