+370 441 76 244

info@sptsilute.lt

Search
Close this search box.

Mokytojo padėjėjo vaidmuo įtraukiajame ugdyme

Sausio 16 d. „Diemedžio“ ugdymo centro psichologė Asta Lukauskienė vedė nuotolinį seminarą mokytojų padėjėjams. Analizavome darbo specifiką – ko reikia, kad darbas vyktų sklandžiai, kaip dirbti komandoje, kokios yra numatomos atsakomybės ir pareigos.

Mokytojų padėjėjai padeda vaikams atlikti užduotis pamokoje bei  talkina mokytojui ugdymo proceso ir išvykų metu, bendradarbiauja su kitais pagalbos mokiniui specialistais, įstaigos administracija, mokytojais ir vaikų tėvais. Mokytojų padėjėjų vaidmuo įtraukiajame ugdyme yra itin didelis. Šios pareigybės atstovai yra labai reikalingi, o įtraukiojo ugdymo kontekste mokytojų padėjėjų paklausa išaugo.

Mokėmės, kaip reaguoti esant nenumatytiems įvykiams, kam pranešti apie sudėtingas situacijas, kaip valdyti savo emocijas, o svarbiausia – kaip padėti vaikui, turinčiam specialiųjų poreikių.  Apžvelgėme psichologijos pagrindus, leidžiančius geriau pažinti vaikų elgesį, atrasti ir užmegzti ryšį su mokiniais ir didinti psichologinį atsparumą esat stresinėms situacijoms. Gavome nusiraminimo, atsipalaidavimo, streso įveikos elementarių pratimų, praktinių patarimų kaip stiprinti save, atrasti veiklą po darbo. Poilsis – žmogaus dvasinių ir fizinių jėgų atgavimo procesas. Jis organizmui reikalingas po įtemptos veiklos, pavargus. Poilsis padeda greičiau atgauti jėgas, geriau dirbti, sveikti. Kartais mokytojo padėjėjas stresą patiria būtent darbe. Pateikti patarimai ką daryti, kad atsiradęs stresas būtų kaip įmanoma mažesnis.

Asta Lukauskienė,
„Diemedžio“ ugdymo centro psichologė