[singlepic id=545 w=200 h=200 float=left]Gegužės 20 dieną metodiniame susirinkime anglų kalbos mokytojai išklausė Šilutės Vydūno gimnazijos vyresniosios anglų kalbos mokytojos Renatos Baliasi paskaitą „Debatų metodai anglų kalbos pamokose”. Teigiama, kad „…debatai – pasaulio žinių ir informacijos sisteminimas, argumentuota kalba, loginis mąstymas, būdas atskleisti save, kovos ringas, tolerantiškumo mokykla, dviejų komandų diskusija” (Alina Gutauskienė, Virginija Pakšienė).
Kalbėdami auditorijai, žmonės stengiasi kuo tiksliau ir nuosekliau dėstyti argumentus; tai būdas išmokti aiškiai pateikti mintis. Viešasis kalbėjimas lavina mąstymą, moko įsigilinti į diskutuojamą klausimą. Svarbiausias viešojo klabėjimo reikalavimas – kruopščiai pasirengti kalbai.
Mokytoja Renata Baliasi mokytojus, nedalyvavusius debatų programoje, supažindino su debatų metodika, nauda, jų atsiradimo istorija, stiliais ir struktūra, terminais, pagrindinėmis taisyklėmis. Paskaitoje dalyvavę gimnazistai pademonstravo parodomuosius debatus.
Debatų metodų patirties mokytoja įgijo porą metų su mokiniais lankydamasi Idea Exchange trijų dienų konferencijose ir mokymuose keturis kartus per metus Vilniuje, Druskininkuose. Po to mokytoja įsteigė savo gimnazijos mokinių debatų klubą ir su trimis mokiniais kovo mėnesį Virginijos Pakšienės debatų centro konferencijoje (jos metu vyksta apmokymai ir debatų turnyrai) laimėjo pirmąją vietą respublikoje. Šilutės Vydūno gimnazijos 2k klasės mokinys Martynas Kostiuška buvo nominuotas geriausiu respublikos pradedančiuoju debatininku.
Anot debatų „trys prieš tris” pradininko Karlo Popperio, “Aš galiu klysti, o tu gali būti teisus, tačiau mūsų abiejų pastangų dėka mes galime priartėti prie tiesos”. Debatų metodai skatina toleranciją kitai nuomonei. Išsiugdžius debatų įgūdžius lengviau suvokti šalyje ir pasaulyje vykstančius socialinius, ekonominius ar politinius pokyčius, išmokti argumentuotai reikšti savo nuomonę, pasitikėti savimi, lengviau integruotis į atvirą, demokratišką visuomenę. Beje, mokytoja Renata Baliasi teigia, kad debatų metodą galima taikyti ne tik anglų kalbos pamokose.